måndag 9 januari 2017

Tacksamhet ...


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


Planering
tandborstar
sitta still
mammografi
dubbdäck
räddningstjänsten
saltbilen
daddlar
solsken
inbjudan
brie
vitt vin
tid att baka
kebab
tzatziki
bli varm efter en riktigt kall promenad
lunch
att komma fram
presentkort
tecken
gelatinfritt
fm-kaffe
massage
lugn…
… och ro
tid
vind
termometrar
vackra/hårda sanningar/tankar
Sherlock
blommor













12 kommentarer:

  1. I din lista denna vecka stannar jag upp vid tandborstar ... samt vackra hårda/sanningar tankar. Sista bilden smälter på något sätt i hop med de tankar jag som just for genom tänketanken :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är alltid lika tänkvärt och mysigt med dina tacksamhetsinlägg!

    Precis som det är lockande med dina bokinlägg. Noterar att du har två böcker av samma författare på din topplista från förra året. Tänker också att den tid jag hade tänkt ägna åt att läsa böcker under julledigheten istället blev tid med virknål. Och film. Annars virkar jag mest när jag är i butiken, för det kan vara långa döstunder mellan kunderna. Och det ser inte lika "illa" ut med ett hantverk i en hantverksbutik som det skulle göra om jag satt med en bok. Dock har jag några e-böcker i mobilen som jag kan läsa lite mer osynligt, mobilen är lätt att skjuta åt sidan när kunderna kommer. Men det blir ofta lite för splittrad läsning.

    SvaraRadera
  3. Bli varm efter en riktigt kall promenad väcker tankar. Det krävs ibland lite ytterligheter för att man ska uppskatta saker, är du riktigt trött uppskattar du sömnen mer, om du är riktigt törstig smakar även vanligt vatten gott.... och så vidare......

    SvaraRadera
  4. Mycket att vara tacksam för finns det ju...bara att ha ett öppet sinne och lite tankeverksamhet ;)

    Ha de bäst.

    SvaraRadera
  5. Jösses vilken härlig och lång lista.
    Mycket gott och många måbra saker! :)
    Tack för att du fortsätter att inspirera mig varje vecka! ❤
    Stor kram.

    SvaraRadera
  6. Man småler åt din fina lista :) Man blir varm inombords helt enkelt :)

    SvaraRadera
  7. Är så glad att du fortsätter med din Tacksamhetslista. Det är så lätt att gnälla och hänge sig åt negativa tankar!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  8. Att bli varm efter en kall promenad får mig att tänka på alla stackare som inte har någonstans att värma sig och då blir jag extra tacksam ♥ Räddningstjänsten är bra men man är ju tacksam så länge man inte behöver dem så att säga. Hoppas att inte du/ni råkat ut för något??
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Ja tandborsten vill jag inte vara utan. Och inte tzatsiki heller :) Mycket fint på listan! Hoppas det inte var någon allvarlig utryckning av räddningstjänsten. Och tusen tack för alla tankar och kramar!

    SvaraRadera
  10. Mycket variation på din lista - som vanligt alltså. Fastnar precis som Mia på tandborsten. Något så simpelt som man tar för givet, men som inte är alldeles självklart i till exempel Afrika.
    Mammografi är en annan sak jag också är tacksam över att den finns. Visst är vi bortskämda i Sverige!!!
    Dubbdäck går dock fett bort, vilket beror på att man inte behöver dem i en storstad, där de endast förstör miljön. Men ute på landet är de kanske ett måste, då "vanliga" vinterdäck inte duger.
    Sherlock - menar du tv-serien?! Makens favo förresten:-)

    SvaraRadera
  11. En lång härlig lista med mycket att vara tacksam över!
    Har tänkt hänga på med egen lista ... får se om jag kommer till skott någon måndag framöver :)

    SvaraRadera
  12. Oh, det här måste jag börja med igen, en fin start på veckan!

    SvaraRadera