torsdag 8 december 2016

Statusuppdatering och en ny julfavorit


Friskrivning (Disclaimer):  Det här är  inte ett klagomål - jag har väldigt roligt på mitt jobb :) - det är ett konstaterande!


Tiden innan jul är ju en mysig tid ... på sätt och vis :)



Kommentaren "Du som jobbar i kyrkan får väl extra hög dos av det?" häromdagen, fick mig att artigt svara att "ja, så kan man ju tänka". Vad jag inte berättade är att "dosen" är så hög att ... stress. För min del är det kommunens Lucia som tar väldigt mycket tid just nu - och visst är det roligt :) men allt annat som vanligtvis finns i mitt jobb ska också göras (+ extra julmys, adventsgudstjänster och annat så här års). Kärt besvär? Absolut - men man blir ju inte mindre trött för det. Faktiskt.

Idag är det dock en "vanlig" dag och imorgon är det en helt ledig dag - med pepparkaksbak med guddottern :) Det ska bli skönt och trevligt. Ett lugn före den stora stormen - för i helgen så smäller det till och världen består sedan av Lucia-turné i dagarna tre! 

På onsdag nästa vecka kommer vi fundera på vad som hände, kippandes efter andan och trötta som få - jag, 28 ungdomar och två kollegor - och sedan kan adventsmysigheterna fortsätta och julen förberedas! :)






Jag hoppas ni har en, minst, lika trevlig adventstid som jag
 (om än aningens mindre stressig)
💝




Min Modern Classics à la Penguin fortsätter nästa vecka igen :)
... eller veckan därpå ... 





3 kommentarer:

  1. Lucia turné????? Åker ni runt i ert län/stift och firar Lucia på olika platser eller?!
    Låter stressigt i så fåll, speciellt om ni ska hinna med många "uppträdanden" en och samma dag.

    Tror du är inte ensam om att känna stress just nu. Även "vanliga" kontorsråttor har många projekt som måste bli klara till årsskiftet. Jag vet, det är ingen tröst. Bara ett konstaterande;-)

    SvaraRadera
  2. Ser ut som du har fullt upp ... Lucia- turné i dagarna tre! Skönt att vara pensionär och jag är uppriktigt glad att inte lida av någon julstress.
    Härlig film :)

    SvaraRadera
  3. Så var den här, Lucia, hoppas alla förberedelser funkar för dig, ert luciatåg och alla andras.
    Nu ska jag iväg och få min del luciafirande.
    /kiki

    SvaraRadera