måndag 16 maj 2016

Helgbilden x2


I går var det avslutning för alla våra barngrupper i Pastoratet där jag jobbar. 
Vår avslutningsgudstjänst hölls i en 1100-tals-kyrka av modell mindre. 



Idag var på Nordens Ark - och eftersom det är annandag Pingst idag 
så tillhör ju den här måndagen faktiskt helgen :) 
- så här ni får en bild därifrån med. 



En bild på taket av löv vi vandrade under på ett av stråken - 
en bild om inte gör stället rättvisa egentligen, så ni får lägga till lite med egen fantasi!











14 kommentarer:

  1. Lövtaket med himlen som lyser igenom är helt fantastisk! Så fint att det var vita moln den dagen, det förhöjde bilden ännu mer. Jättefin interiör av 1100-talskyrkan också. Så färgglad matta och så mycket rött har jag nog aldrig sett i en kyrka tidigare.

    SvaraRadera
  2. Otroligt vacker kyrka med färger man inte är van vid i det sammanhanget! Den måste barnen ha gillat!

    SvaraRadera
  3. Det är en himla tur att så många bloggare påminner mig om att Annandag Pingst är borttagen som helgdag och har ersatts med en ledig Nationaldag. Iofs spelar det ju ingen roll längre nu när jag är panschis, men jag minns alla diskussioner vi hade om den saken.

    Nordens Ark har jag faktiskt varit på och skrivit ett reportage om. Jobbade på ett företag som sålde fyrhjulingar (ATV) och Nordens Ark had köpt några stycken. Det är väldigt vackert där tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Fin liten kyrka:-)
    Många knorrar och saknar Annandagen.
    Ha det bra

    SvaraRadera
  5. Kyrkan är fantastiskt fin, mysigt med ett litet gudstjänstrum i motsatt till det stora utomhus under det vackra gröna taket.

    SvaraRadera
  6. Jag var själv och fotade en kyrka i Torsdags, fin bild.

    SvaraRadera
  7. Mysigt med avslutning i kyrkan och underbart att vandra under löven!!!

    SvaraRadera
  8. Nordens ark var jag på med ungarna för några år sedan, vi matade järvarna, ett fantastiskt fint ställe!

    SvaraRadera
  9. Så härligt med gamla kyrkor :) Det är något visst med dem... Fridfull helg du hade :)

    SvaraRadera
  10. Det finns något speciellt, svårgripbart i äldre kyrkor. Jag känner ofta ett visst lugn och stenkyrkor är alltid svala, en flykt från sommarsolen.
    De lövade trädkronorna är härliga. Nu känner jag för att lägga mig i gräset under kanske en ek och bara njuta. Får vänta lite, det är blött efter senaste regnet i gräset.

    SvaraRadera
  11. Vilken fin liten kyrka.
    Jag kan sakna hänryckningens tid, går inte ut och hänrycker så ofta sedan annandag pingst försvann.

    SvaraRadera
  12. Vacker kyrka från 1100-talet, mysigt!

    SvaraRadera