söndag 13 mars 2016

En smakebit på søndag: Fahrenheit 451 av Ray Bradbury


Mari på bloggen Flukten fra Virkeligheten hjälper oss att bjuda varandra på smakbitar ur de böcker vi läser just nu. Alltid kul att få lite boktips och lite försmak. Inga spoilers! Se andras smakbitar för dagen HÄR!

Läs mer på Goodreads HÄR!
“The books are to remind us what asses and fool we are. They're Caeser's praetorian guard, whispering as the parade roars down the avenue, "Remember, Caeser, thou art mortal." Most of us can't rush around, talking to everyone, know all the cities of the world, we haven't time, money or that many friends. The things you're looking for, Montag, are in the world, but the only way the average chap will ever see ninety-nine per cent of them is in a book. Don't ask for guarantees. And don't look to be saved in any one thing, person, machine, or library. Do your own bit of saving, and if you drown, at least die knowing you were headed for shore.”






16 kommentarer:

  1. Tack för smakebiten den har man hört talas om, men ej läst.

    SvaraRadera
  2. Tackar för smakbiten
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten! :-) Så härligt med all bokinspiration jag får här. Har under åren läst på tok för mycket på jobbet så det blir sällan böcker på fritiden... Nu har jag dock börjat läsa en bok... om hundträning. :-) Härlig och vilsam söndag till dig Eva! Kram

    SvaraRadera
  4. Ja den här var det inte länge sedan jag läste. Hyfsat bra! :)
    Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  5. ännu ett omläsningsprojekt! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Den här borde jag faktiskt läsa, jag som älskar sci-fi.

    SvaraRadera
  7. Detta är en bok som jag är nyfiken på. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  8. Jag är lite nyfiken på denna. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Den här har jag varit sugen på på ett tag... men någon dag blir det säkert av :)

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten. Som bokälskare borde man läst den här, men det har jag inte gjort...

    SvaraRadera
  11. Takk for smakebiten! Denne hadde jeg ikke hørt om før :)

    SvaraRadera
  12. <3 Ray Bradbury! Åh, så jag älskade hans böcker som ung! Läste om Oktoberfolket alldeles nyligen (alltså någon gång de senaste tre åren) eftersom jag mindes den som extra bra - och tänk att den höll fortfarande.

    SvaraRadera