måndag 8 februari 2016

Tacksamhet ...


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!




4695 – 4721 

Att ha råd med optiker (och nya glasögon)
att ha ett jobb som betalar terminalglasögonen
illustrationer
brusreducering i hörlurar
förkläden
Smakråd
förkläden
att vara mätt
motorvägar
”Guess What” – håller hjärnan vaken
årets första tulpanbukett
fina ungdomar (insidan – alltid insidan)
goda kakor
billiga rotsaker
trevlig fiskhandlare
årets första semla
att vara kortklippt
lördagsgodis
diskussioner
att behöva tänka till
kalastrevlig kväll
mitt soffhörn
LED-lampor
reklamfri TV
kokta ägg
färsk juice
lugn och ro
te och macka














12 kommentarer:

  1. Och din hjärna var ju riktigt vaken veckan som gick. Du gissade väl rätt på alla typ?!?
    Stannar till på reklamfri TV, trevlig kväll samt lugn och ro ♥
    Hoppas du får en bra start på den nya veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt med glasögon som gör att man ser det man ska se?! Första semlan... mums! Och det här med reklamfriaprogram är verkligen härligt. Ha en riktigt bra ny vecka! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, tack och lov för arbetsgivare som betalar terminalglasögon. Om jag bara kunde hitta dem oxå...

    SvaraRadera
  4. Jag älskar dina tacksamheter och måste skärpa mej och vara med!

    SvaraRadera
  5. Toppenhärlig lista med både små och stora saker att vara tacksam för.
    Ha en riktigt fin vecka!

    SvaraRadera
  6. Alltid lika fin och omfattande lista hos dig! :)
    Stannar och tänker på många av dina punkter.
    Ha det jätte fint resten av kvällen.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Här fastnar jag för:

    LED-lampor - japp det bästa som finns. Vackra är dom också. Vårt hushåll är totalt LEDat.
    Reklamfri TV - jo, om man inte är kissnödig, för då utnyttjar jag gärna reklampauserna.
    Kokta ägg - en äggmacka med hårdkokta ägg, rödlök och Kalles på dansk rågbröd. Mums:-)

    SvaraRadera
  8. En kopp te där i soffhörnan låter väldigt mysigt och skönt! Fina ungdomar tycker säkert lika mycket om fina Eva! Kram

    SvaraRadera
  9. En fantastiskt bra lista och att GUESS WHAT var med gjorde mig glad !!!!
    Önskar dig en fantastisk underbar Tisdag
    Kram

    SvaraRadera
  10. Fin lista som vanligt! Guess What vet jag inte vad det är, får väl googla på det! Glasögon är ett aboslut måste, jag har också förmånen att få terminalglasögon från min arbetsgivare! Första semlan åt jag idag! Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  11. Så fiiiiint ❤️ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  12. Mycket på den listan som jag skriver under på.
    /Kiki

    SvaraRadera