söndag 12 juli 2015

En smakebit på søndag: The Long Mars by Terry Pratchett & Stephen Baxter


Mari på bloggen Flukten fra Virkeligheten hjälper oss att bjuda varandra på smakbitar ur de böcker vi läser just nu. Alltid kul att få lite boktips och lite försmak. Inga spoilers! Se andras smakbitar för dagen HÄR!

Goodreads sida t boken HÄR!
Detta är bok 3 i en serie på 4 böcker i ett samarbete mellan Terry Pratchett och Stephen Baxter. Här finns fantastiskt oändligt med horisontella jordar och fantastiskt normalt småaktiga människor blandat med visioner och möjligheter - säger jag baserat på de andra två böckerna. Ettan var bra - tvåan knäade lite - nu ser jag fram emot att, förhoppningsvis, bli helt uppslukad av del tre för att sedan kunna se fram emot del 4, sista delen i serien. 

“I can tell you what I feel. That God is not out there somewhere. God is in us, in our everyday lives. In the act of understanding. God is the sacredness of comprehension – no, of the act of comprehension.”














13 kommentarer:

  1. Terry Pratchett ska jag läsa någon gång, håller på och försöker samla på mig Discworld-böckerna :)

    SvaraRadera
  2. Det var länge sedan jag läste något av Terry Pratchett. Jag ska försöka hinna läsa om Goda omen nu under sommaren :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Tack för boktipset :)

    SvaraRadera
  4. Har inte läst något av Terry Pratchett. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Pratchett känner jag i alla fall igen till namnet :-)

    SvaraRadera
  6. tack för smakebiten! har inte läst något av Pratchett, trots att han i många år förekommit i huset

    SvaraRadera
  7. Takk for smakebiten. Kjente ikke til serien, men tror nok at jeg må lese denne. Liker Pratchett godt.

    SvaraRadera
  8. Namnet Pratchett kände t o m jag igen. Så jag frågade maken:

    - Vet du vem Terry Pratchett är?
    - Yes, he's dead.

    Sedan kom min allmänbildade man med följande:

    Han hade ett samarbete med David Attenborough, skrev mest komedier. Han var även med i ett BBC program som heter "Hard Talk".

    Där ser man...

    SvaraRadera
  9. Den här författaren ska jag läsa någon gång. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten! En författare som jag inte har läst, men vill göra det någon gång. :)

    SvaraRadera
  11. Har bara läst en bok av Pratchett. Än så länge... :) Tack för smakbiten och ha en fortsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera