måndag 16 februari 2015

Tacksamhet ... ett citat och InLinkz-test


Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


3439 – 3462



”Schnoorascher”
en mängd 365-foton
bra böcker på lut när sambon jobbar sent skift
bokcirkelträff hos, och med, genuint trevliga människor
Lucia äntligen utstädad från mitt kontor
Julkrubban återigen nedpackad i väntan på en ny jul
pappas 75:e
nytt fotocollage på alla barn … +
… bildspel de gillade
Alla Hjärtansdag-teckningar
hjärtegodis
varm choklad för 20
70 personer till en bra föreläsning:
”Rasismens Rötter”
kompetenta föreläsare
kurs-tips
långt, trevligt, samtal med D.Y.
trevligt sällskap under filmkväll med juniorer
bra hörlurar till ljudbok
pannkaksmiddag
vilsamma lediga dagar
The English Bookshop bokprenumeration
nya avsnitt av Midsomer Murders
”smakebitar”




“No one will understand you. It is not, ultimately, that important. What is important is that you understand you.”
Matt Haig, The Humans












9 kommentarer:

  1. ...och att förstå sig själv är inte alltid det enklaste.
    /Kiki

    SvaraRadera
  2. Härligt som vanligt att läsa din veckosammanställning. :)
    Citatet tar jag till mej.....det är inte alldeles lätt att ens förstå sej själv!
    Ha en ny bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Vissst har vi mycket att vara tacksamma för,
    bra att du varje vecka påminner oss om det, man kan ju lätt glömma
    hur bra man har det.
    Ute blåser det och snön yr omkring,
    men det finns mycket att göra inomhus också....
    Mycket instängt i köksskåp som bara väntar på en städerska....

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Schnoorascher vet jag inte vad det är, men kan inte tänka mig att du var tacksam för snoret som.... nej, skojar bara.
    Man ska väl bara länka om man lägger upp n egen tacksamhetslista eller...

    Det är ju måndag och jag är liiiiiite trög verkar det som;-)

    SvaraRadera
  5. Just nu är jag väldigt tacksam för att det gick bra för mitt lilla barnbarn, 5,5 år, när han prövade in till Lilla Akademien i Stockholm igår. Han hade valt In dulce jubilo att sjunga och ett litet stycket av Gluck att spela på sin tvärflöjt. Hörde att juryläraren sjöng med i In dulce, så hon måste ha gillat honom. Det är över 300 som söker men jag tror nog att vår lille Caspar kommer in. Åtminsten om Gud vill eftersom jag sände många böner upp till honom under prövningen som började klockan 10 igår. Jag ska också börja skriva upp alla positiva händelser varje dag. kan vara bra att se tillbaka på om man är deppig någon gång.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  6. LIvet är inte lätt men vi gör det svårt för oss..man kan inte förstå allt och det är rätt skönt - eller hur?

    SvaraRadera
  7. Härligt med tacksamhet, jag hr massor att vara tacksam för just nu, men kan inte riktigt skriva om det på böoggen om jag vill fortsätta vara "anonym"...

    SvaraRadera
  8. Bra ide' ! Får se om jag hänger med på d ngn måndag.

    SvaraRadera
  9. Vad roligt! Såklart jag hänger på, jag skulle bara våga annat nu när jag peppat dig att göra det :) Passade på att göra lite "reklam" på tisdagstema också så kanske några fler hakar på. Ha en jättebra vecka!

    SvaraRadera