måndag 12 januari 2015

Tacksamhet ... and "Right here, right now!"


Under den här bilden återkommer, (nästan) varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. Gör du något liknande? Nämn det gärna i en kommentar :)  Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


3328 – 3349


En skön kustpromenad
klippor
frälsarkransar
gula snäckor
ljudet av is
hålla fingrarna runt en kopp varmt te
grillade korvar ala Cypern (himmel så gott)
bordsgemenskap
kaffe ”på maten”
färdigdiskat
nya väckarklockssignalen – som en speldosa
att träffa våra Unga Ledare …
… och äldre Unga Ledare
bilturssnack
soffa+te+värmefilt+antikrundan
mobilkameran
äntligen hämtade grejer
att klara sig helskinnad undan Egon
en el-lös stund med levande ljus, pannlampa och god bok 
rask promenad
”Inga nyheter är goda nyheter”?
bokvloggar
extra filt i sängen





Joe Fraley: This is a video of me playing a song to my Mom who has Alzheimer's.




Right here, right now. 


Never give up.







3 kommentarer:

  1. Det temat borde jag ju också ta mig an - måndagsresumen för veckan. Bara så där? eller ska jag ansluta mig till något nätverk och så..? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara sådär :) Eller så kan vi ju länka till varandra så blir vi ju kanske fler och fler ;)

      Radera
  2. Nu måste jag bara refresha minnet-"grilla korvar a la Cypern"- vad är det för korvgrillning? Nyfiken, har jag ätit såna? :-)
    Och jag är också glad att ni klarade er helskinnade ifrån Egon! Om det blåste mycket här kan jag ju bara tänka mig hur det ska ha varit hos er! Kram på er

    SvaraRadera