onsdag 19 november 2014

Kolla! Det här åt jag idag.


Dag nitton på listan från Lisa på Onekligen - som jag skrev om HÄR!
Idag: Kolla! Det här åt jag idag.


Jag tänkte på det i morse. Efter frukost! Men tänkte att "Nåja, jag hinner ju äta fler gånger idag." Lunchen kom ... och gick. Inte en tanke på att fota. Lika bra det kanske. Hur roligt ÄR det med soppa i matlådan? Inte så speciellt precis.
MEN, jag skulle ju på fik med ett gäng sköningar. DÅ! ... eller inte. VI hade ju så mycket att prata om.

Så kom jag hem och vi (läs: sambon) stekte halloumi och grillade bröd. Smarrigt! Luktade ljuvligt ... jag var hungrig ... Oj! Plötsligt satt jag där, mätt i magen, med en tom tallrik framför mig! 
Där rök sista chansen. För nu tänkte jag inte äta mer. Och det vore ju inte schysst att hitta på. Men en bild på den halloumitomma tallriken kan jag ju i alla fall åstadkomma:



*suckar* Ibland blir jag bara trött på mig själv!




4 kommentarer:

  1. Hahaha! Men du hade iaf sinnesnärvaro nog att fota den tomma (förvånansvärt rena) tallriken;-)
    Å man ska ju vara ärlig när man bloggar...

    SvaraRadera
  2. Kanske ett behov att bara vara?
    /Kiki

    SvaraRadera
  3. Se det som att du är snabb som blixten..:P

    SvaraRadera
  4. Haha, så går det när man är glupsk :) Eller så hade du helt enkelt så trevligt när du åt så du tänkte på annat!

    SvaraRadera