söndag 9 november 2014

5 saker jag borde ta tag i



Dag nio på listan från Lisa på Onekligen - som jag skrev om HÄR!
Idag: 5 saker jag borde ta tag i.


*suckar* Jo ... Det är väl en och en annan sak man skulle ta tag i kanske. Som att se över försäkringarna, pensionssparandet och tränandet. Men hur kul är det? Och  hur intresserad ÄR jag på en skala?
Just när det gäller sådant är jag världsbäst på att prokrastinera - skjuta upp det, om och om  igen (
Jag har skrivit om det förut, HÄR!). Det finns ugnar att städa, stryktvätt att gå igenom, berg att bestiga innan jag jag ta itu med just de sakerna!

Men så borde jag ordna matlådorna för nästa vecka och blogga Helgbilden hos Marit - så det ska jag ta itu med nu - det är ju inga problem ;)





Imorgon (substantiv)
En mystisk plats där 99% av mänsklig produktivitet, 
motivation och prestation är lagrad! 






4 kommentarer:

  1. Hahaha! Du har samma prioritering som jag! Det gillar jag:-) Allt vad man kan skjuta upp till imorgon ska man göra, så är det bara.
    Personligen hade jag skjutit upp rengöringen av ugnen också, för att inte tala om matlådorna och stryktvätten. Eller nu ljuger jag - vi äger inte ens strykjärn, då vi rationaliserat bort strykande för många år sedan...

    SvaraRadera
  2. Vi är nog flera som gillar att fixa saker "lite senare" :)

    SvaraRadera
  3. Haha, det gäller att prioritera rätt, alltså varför skjuta upp saker till imorgon som man kan ha glädje av redan idag. Allt det andra, well, det kommer en tid för det med... eller inte. ;)

    SvaraRadera
  4. När jag pluggade var ALLT annat intressantare, till och med städning...

    SvaraRadera