lördag 11 oktober 2014

Stort tack!




Tack för att ni tog er tid och gav er in i den språkliga debatten i kommentarsfältet HÄR!

BP's inlägg i debatten med den HÄR artikeln roade mig en extra lång stund! Och Kickis version: Trådlös trohet - klockrent!

Så vad säger jag då? Jo, OajFaj ... egentligen. Men eftersom jag retar mig på alla andra varianter så blir jag ofta obstinat och säger Viffi - bara för att "alltid retar det någon"!
Det kanske jag ska sluta med nu - jag vet ju nu att jag inte är ensam! Tack! :)







7 kommentarer:

  1. Haha läste artikeln du länkade till, härligt att det är klart och tydligt nu!=)

    SvaraRadera
  2. Spännande! Jag lärde mig en del nytt jag med. Etymologiskt verkar det ju vara påhittat och inte alls vara kopplat till fidelity. Som jag skrev, har en son i branschen och han är övertygad om att det är ett påhittat uttryck fast det finns olika uppfattningar om detta. Lärde mig också att det finns en wifi-allians som har 15 år på nacken....se här :http://www.wi-fi.org/wi-fi-in-your-life där Phil Belanger är en av grundarna.

    SvaraRadera
  3. Har ju "viffe" här hemma sen en tid..funkar bra..men jag hade problem i början med hur det skulle uttalas så det fick bli "viffe"....år nog läsa på lite om nämnda allians..hade jag aldrig hört talas om innan jag läste här :)

    Ha de gott nu o trevlig Lördag på dig.

    SvaraRadera
  4. Tillägg....det stod ju om WIFI Alliance i BP:s länk..

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Nu får jag en sådan fin länk hos dig igen för bra research och allt:-)
    Å den göteborgska varianten är ju ett alternativ om man säger så;-)
    Stort tack för länken:-)

    SvaraRadera
  6. Jag skrev ju att jag kallar det whifi, men egentligen säger jag trådlöst... "Har de trådlöst?" om fik och hotell...

    SvaraRadera
  7. Tack för läken och för dina huvudbryn du vill att vi ska vara delaktiga i.
    /Kiki

    SvaraRadera