fredag 19 september 2014

Yes or No



Rösträkning pågår. Ska Skottland bli självständigt?
Jag sitter och följer utvecklingen HÄR.

Vad handlar det hela om? Jo:


Och varför är jag så nyfiken på hur det går? Lång historia kort; 3 år gammal ville jag flytta till Skottland - ett land jag aldrig hört talas om. När jag var där  kände jag mig som hemma. Hjärtat har talat :) 
Har jag en tanke om svaret borde bli Ja eller Nej? Nej ... ingen aning. Men lite spännande är det! Historiskt ögonblick, oavsett!







4 kommentarer:

  1. Bra och rolig sammanfattning, nu har jag också koll på läget.=) Får se hur det går för ditt andra hemland nu då, spännande!=)

    SvaraRadera
  2. Så det blev ett nej! De senaste veckorna har vi följt the referendum på BBC och CNN. Å maken har fyllt på min allmänbildning med historiska fakta. Men det var ju då det...
    Klokt att stanna kvar i UK. Kul att de lät 16-åringar rösta, även det är historiskt.

    SvaraRadera
  3. Förstår att du följer det med spänning :)

    SvaraRadera
  4. När jag var i tonåren hade jag en brevvän i Skottland. Han hette Iain och skulle bli sjöman. Tack vare honom har jag också en bit av mitt hjärta längst uppe i Skottland, och sedan har de ju en massa fina får där också...

    SvaraRadera