söndag 8 juni 2014

Tak över huvudet, även utom hus


Ok, jag hade inte valt grönt om det funnits alternativ. Men för 180 spänn får man inte vara kinkig - och så tröstade jag mig med att BP kommer bli stolt över att jag berikat min vardag med en av hennes favvofärger.
I varje hörn hänger en påse - i de finns det gardiner, av nät ... anti-mygg, tänker vi. 
För den totala summan av 260 riksdaler  hoppas vi nu kunna utnyttja verandan även under sena kvällar och duggregniga dagar ... ja, även inte ett dugg regniga dagar - men det är ju givet!










19 kommentarer:

  1. Ser ut som ni rustat er för allt i sommar, underbara stunder väntar.
    /Kiki

    SvaraRadera
  2. Där får ni många sköna stunder i sommar!
    Härligt också att sitta därunder och lyssna på regnet som smattrar :-)

    SvaraRadera
  3. Här väntar många sköna stunder! Väl investerade riksdaler!

    SvaraRadera
  4. Men vad trevligt! Vilken bra alternativ lösning till att bygga tak över altanen. Så nära skogen du bor!!

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Japp, jag är otroligt stolt över dig att du äntligen inser hur vacker - och i ditt fall till och med extremt nyttig - denna färg är.
    Vilken toppen lösning till en myggfri altan. Dessutom är det ju bara halva altanen som är täckt och inte hela. Genialiskt:-)))

    Nu gäller det bara att hitta en fin, ny och matchande bordsduk också samt en matchande pall. Pallen kan vara svart, å bordsduken lila;-)

    Förresten - så himla fint du bor nära skogen:-) Å du - 1 000 tack för (den väl förtjänta;-)) länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lila och svar? Nehej du :) Inte ens för att göra dig stolt ;)
      Funderade på ny duk ... men nu vet jag inte ;) Kanske ska behålla den här för att retas!

      Radera
  6. Så praktiskt med myggnäten! Vi behöver ett parasoll till vårt bord ute, det skulle gärna fått vara grönt, får åka och spana lite...

    SvaraRadera
  7. Svar: Du får hemskt gärna behålla den rutiga duken för att retas, men kom ihåg att den skär sig i färg med den underbart glada limegröna färgen;-)

    SvaraRadera
  8. En oas, där kommer ni garanterat trivas i sommar, blir lite avundsjuk faktiskt :-)

    SvaraRadera
  9. Hm, grönt tak... vad gör det åt mat som placeras på bordet?
    Ser allt oätbart ut i det svagt gröna ljuset?
    Fast ni vet ju att maten är färsk och fräsch, så då gör det säkert inget.
    Men fiffigt med tak över utemöblerna, då kan ni sitta kvar när regnskurarna passerar förbi. :-)
    Läcker bearbetning, har du använt tilt shift för att få det där resultatet?
    Som svar, visst kan jag ibland reagera och greppa kameran och ge mig ut och plåta.
    Men när det gäller bränder och liknande så har jag sett otäckheter så det räcker för all min framtid.
    Så där kliver jag gärna åt sidan och låter brandmän och andra proffs sköta sina jobb i fred.

    SvaraRadera
  10. Alltid bra när man kan glädja nån ;) Och väldigt praktiskt. Hoppas ni får många sköna kvällar där.

    SvaraRadera
  11. Åååå ni kommer ju att se sjösjuka ut när ni sitter där i det gröna ljuset - ojojoj. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. *S* Det är faktiskt inte så. Men det ser lite så ut i bilden :) i verkligheten blev vi inte så gröna ... eller så är vi, naturligt, lite gröna och därför inte märkte någon skillnad ;)

      Radera
  12. Ja det kan behövas ibland mot både regn
    och sol, ser riktigt mysigt ut:-)

    SvaraRadera
  13. Det var ett utmärkt tak du fått tag på och myggnät för det kommer säkert att behövas.

    SvaraRadera
  14. Fint och inbjudande ! Kan tro att där väntar många mysiga stunder, myggfritt dessutom ;-)

    SvaraRadera
  15. Riktigt somrigt! Och praktiskt, både för sol och regn!

    SvaraRadera
  16. Praktiskt och färgglatt, ser jättemysigt ut och så skönt att kunna njuta av uteplatsen även om det regnar!

    SvaraRadera