måndag 2 december 2013

Tacksamhet ...




Under den här bilden återkommer, (nästan) varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan.
Gör du något liknande? Nämn det gärna i en kommentar :) Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


1992 – 2000 … Och vidare


den smarta storhandlaridén
reaktionsväckande blogginlägg
att få beställa drömlampan med vinstrabatt
”sälja” egen bild till oanande
sista-minuten-beställda jultidningar (eg. VAR det för sent - en del är väldigt snälla!) – ser redan fram emot att få läs min MAD i jul … man måste vänta till jul ;)
Lucia-lottning – så mycket trevligare än att rösta
nyheter på jobbet
2000 på min lista
julpyssel
oväntad lättnad 
änglaformad gåva
årets julkrans till dörren
ledig fredagsförmiddag med sovmorgon och noll kontakt med yttre världen
inspirerande video
smörgåstårta till lunch – Länge Leve rester
kondisfika på hemmaplan
min impulsinköpta Tintin-kasse
att få hämta Lampan
bibel-aha-upplevelse
bokade biljetter till julkonsert med studentkör
bokat julbord för tre
vinterdäcken på i halkan
julkänsla
filmeftermiddag
återhämtning
beställda julklappar
fin fotobok
bra skor
skickat födelsedagskort
frågvishet
biltur i solskenet
kaffe o kaka på ett nästan tomt fik
första advent och DEN HÄR boken
det egna skrivandet
tänt första ljuset av fyra
insikt att stanna upp
adventsstjärnan i fönstret
tacksamhet



"You can´t start 
building a 
better tomorrow 
if you wait untill 
tomorrow to
start building."








4 kommentarer:

  1. Du är inte bara tacksam du har hunnit med en massa saker också! Å slutcitatet borde maken min anamma;-)

    SvaraRadera
  2. Tacksamhet-hear hear! MAD hör hemma i min barndom, då jag var för liten att förstå mig på den där roliga tidningen som mina bröder läste med sånt stort nöje. Man kanske borde ge den en "vuxen" chans-men inte alltför vuxen, om man ska fatta vitsen(hihi)

    SvaraRadera
  3. Gillar särskilt tanken på hur du satt vinterdäck på hakan... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. *S* Ja, det där med att korrekturläsa sina egna grejer ... ;) Inte lätt!

      Radera