torsdag 26 december 2013

Ellips?



Låt mig presentera … ellips, de tre små punkterna som, för mig, visar att jag tänker, men som för andra, tydligen, berättar att jag inte är så bra på det skrivna språket. Vilket jag nog inte är heller. Jag hade nämligen ingen aning om att de tre punkterna, som ger mig lite andrum i en text, har ett namn. 
Det måste vara skolans fel. Det är väl där vi borde ha blivit presenterade för varandra? För det är väl ändå inte minnet som felar …

Läs artikeln som slutligen gjorde oss bekanta, HÄR!





5 kommentarer:

  1. Haha..ja jösses..tänker som dig där ju...detta hade jag ingen aning om...då kan vi bilda en förening eller nåt....!

    Ha de bäst nu och god fortsättning på dig :)

    SvaraRadera
  2. En bra artikel! Och jag är nog av dom som använder dom där tre små punkterna, men jag försöker att hitta andra sätt att markera mina tankar eller vad det nu är.

    SvaraRadera
  3. Kom faktiskt på att dessa punkter ofta finns i min blogg...vet då inte varför jag börjat med detta...
    men kanske för att jag hinner tänka lite medan fingrarna dansar över tangenterna...
    är nog så tror jag.

    Ha en fortsatt finfin vecka du...
    tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Ööh, då är jag precis lika obildad som du var... men jag är inte dummare än att jag lär mig. ;)
    Mina punkter hamnar oftast mitt i meningar... eller på slutet, haha.

    SvaraRadera
  5. kul artikeltips! nä, inte hade jag kännedom om ellipsen, fast jag använder den. den tar jag inte så allvarligt vad förståsigpåarna säger om det, är mig fullständigt egalt. inte sjutton behöver man följa alla skriv- och språkregler på en blogg som min enkla lilla. nä, jag tycker folk får skriva som dom vill. och tänk på alla som har svårigheter av födsel och ohejdad vana eller som jag av hjärnsjukdom… -- - - ska vi då inte få skriva och blogga?! nä för bövelen, ingen bestämmer över mig. klart slut………… se så många prickar…. undrar vad det betyder….hahahaha…
    aino

    SvaraRadera