lördag 28 september 2013

Tre saker jag önskar att jag vetat när jag var yngre




Tanken: Att vi alla lär så länge vi lever och att vi kan lära av varandra.

Enkelt?

Enkelt!

... och svårt!



Klicka på bilden och läs fler - Du kan också delta :) HÄR!



Jag? Jo ...

1. Att det är naturligt att känna sig som olika personer när man är med olika vänner - olika delar av oss tar olika stor plats i olika sällskap. Det är inte att förställa sig - det är att, omedvetet, anpassa sig!

2. Att inte ens vuxna har hela bilden färdig.

3. Att även det lilla räknas







2 kommentarer:

  1. 1-3 i den engelska texten är nog jag - snacka om stor självkänsla och självförtroende häs hos mig. Fast vi var inte fattiga och mina föräldrar inte skilda.

    Ettan hos dig borde jag nog lära mig.
    Tvåan - vuxna ska inte ha hela bilden färdig, det vore ju tråkigt, speciellt för en själv.
    Trean: absolut! Det lilla och alla räknas oavsett vad och hur man gör det.

    SvaraRadera
  2. Ja både enkelt och svårt! Sanningen är vi lär heeeela livet, aldrig färdiga med det!

    SvaraRadera