torsdag 16 maj 2013

Du är en hjälte


Igår blev en dag med många intryck - igen - som de flesta dagar. 
Det är många unga som gått ifrån oss - dött - den senaste tiden. Några har valt att lämna, andra inte.
Och igår, mitt i något helt orelaterat ... eller, ja, egentligen inte ... Jag försöker igen;
Och igår, mitt i livet som rusar omkring oss så tänkte jag att vi "tjatar" om att visa varandra respekt och om att behandla andra som vi själva vill bli behandlade - vilket inte är fel - MEN... Vad vi också borde säga är att vi aldrig får glömma att när vi möter en annan människa möter vi en hjälte. En hjälte som vi. Man måste vara modig för att orka med livet - oavsett vilka val val vi gör ... och vad andra tycker om de valen. 

Du är en hjälte.




2 kommentarer:

  1. Det är tragiskt när unga människor, ja äldre också för den dele,n väljer döden före livet. Det går liksom inte att förstå.
    Hjältar vet jag inte om vi är. Hur definierar man en hjälte... egentligen.
    Men vi (åtminstone de flesta av oss vill jag gärna tro) är goda, trevliga människor som du och jag.

    SvaraRadera
  2. Jo...jobbar ju på skola..hoppas på att jag aldrig behöver meddela en klass att nån av deras klasskamrater tagit sitt liv :(
    Svårt att förstå..att ta in när något sådant sker.

    Jo..vi har väl alla våra små problem..ibland stora problem..men...ja..det löser sig oftast...brukar ofta tänka på alla de gånger jag "jobbat mig" på saker i mitt liv..saker jag trott aldrig skulle lösa sig...tänk om man kunde gå omkring och veta att allt kommer att bli bra från början..men det kan man ju inte...men unga människor som väljer att ta sina liv...nä...fan :(

    SvaraRadera