måndag 21 januari 2013

Ide? Idé?


Idag var det SÅ råkallt att hela min varelse ville åka hem och krypa ner under täcket igen istället för att åka till jobbet - inte för att jobbet är dåligt, nej, men för att jag stod där, tidigt, på bensinstationen och tankade - FRÖS och tankade - BLEV FATTIG och tankade- och det var KNAPPT LJUST - och ... Just då, just precis då var det bara så eländigt - KALLT och eländigt!

Nu har jag suttit här och tittat på bilder från sommar efter sommar - som för att intala mig att det kommer ännu en. Och nu tror jag på det. I alla fall nästan!


“One must maintain a little bittle of summer, even in the middle of winter.” 




5 kommentarer:

  1. Oh som jag känner igen mig!
    Att du skriver också om det gråa i vardagen, det uppskattas! Livet är inte bara dans på rosor :)

    SvaraRadera
  2. Ja ibland klarar inte kroppen av kylan. Framför allt inte så tidigt som på morgonen. Man blir till och med frusen i själen.
    Man får inte längta bort tiden bara...Men vi vill ju inte frysa den - eller hur ? :))
    kraam
    Fia

    SvaraRadera
  3. Känner igen känslan. Nu tankade jag inte utan fick vänta på bussen både på morgonen och kvällen. Då får man veta att man lever - trots överdragsbyxor, dunjacka och två lager tröjor/hood.
    Jag gjorde precis som du igår när jag skulle lägga upp trissen. Kollade bilder som visade en blå himmel och inte 10 minusgrader.
    Å japp, det har ju iaf blivit påtagligt ljusare så det kommer nog en sommar i år också, bara den inte är lika bedrövlig som 2012.

    PS. Du kan vara glad att du tankade idag. Imorgon hotar SMHI med ännu kallare temperaturer. DS.

    SvaraRadera
  4. Ja oj vad jag längtar till sommaren, är nästan lite jobbigt med de vackra gröna nyanserna i "gamla" foton. Men snart är vi där, det springer på fortare än man tror:)

    SvaraRadera