söndag 25 november 2012

Och din?



Om någon frågar "Hur har din helg varit?" - så svarar de flesta;  "Tjaaa ... helt ok."
Det är nog det jag själv svarar allra oftast - lite tanklöst. 
Varför gör vi så?

Så, nya toner; här är min "inget speciellt-helg":

Bröd bakades! Receptet, som är under utveckling, börjar ta sig! Gott!
Vi åt ute, handlade och gjorde ärenden. 
Avnjöt fisk-lunch med god cider och bakade chokladsnitt med mandel (istället för Piss-Tage) som är så himmelskt goda att man stänger ögonen medan man tuggar :) 

En stjärna hängdes i kontorsfönstret för att lysa över en bloggare och hennes sambo ;)

Det trissades och dracks té - och kaffe!

Två sköna långsamma frukostar har avnjutits, idag med bok i handen

Bok lästes ut i sängen, under täcket - helt utan dåligt samvete! (Böcker har inte det. Samvete alltså ;))

Idag jobbade jag lite. Ja, kånkade lite stolar och såg sedan "Pettson och Findus" med en hel saligt massa barn och deras föräldrar. Sötaste Findus någon sett! Så duktig!

Ett och annat julrelaterat börjar dyka upp här hemma och november går mot sitt slut.

"Hur har din helg varit?"  "Tjaaa ... helt fantastisk faktiskt!
- Och din?"


Besök Marit för fler helgbilder!






4 kommentarer:

  1. Jo tack - det har varit en toppenhelg! ♥ ;)

    SvaraRadera
  2. Du bjuder på ett fint collage från din helg!
    Min helg har varit riktigt fin, igårkväll badade jag badtunna med familjen, mysigt i höstmörkret. Idag en promenad med dotter och hund, ett par timmar framför datorn också. Det tog lite tid att lista ut hur det där med inlinkz fungerar men jag verkar ha fått till det.. :)
    Ha en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  3. Snyggt collage, med läckra bilder. Kopparna är supersnygga! Min helg har varit stormig med vansinniga vindbyar, så jag har vart inne och pillat på mitt nyinköpta stativ. Många små rattar att hålla koll på. Åh önskar att jag oxå hade bakat... Får bli till nästa helg.

    SvaraRadera
  4. Min helg har varit bra. Jag tror tyvärr man är programmerad att ha standard svar på vissa frågor.

    SvaraRadera