måndag 15 augusti 2011

365 saker du kan göra!

HÄR hittar du en sida som heter, just, 365 saker du kan göra. I skrivande stund är de uppe i 957 saker och det med tipset ”Remixa ett konstverk”.


Tips 157 är ”Måla på marken” och där kan man läsa:

”När jag går runt i Göteborg tittar jag oftast rakt fram. Det är där reklamen sitter. Framåt och uppåt. Jag tittar sällan ner. Men när jag kliver av spårvagnen och det duggregnar en måndagsmorgon på väg till kontoret så tittar jag ner för att inte få dropparna i ögonen. Det är då jag ser den. Pussrutan.
Det är en streckad ruta på ungefär en gånger en meter. I mitten står det med stora röda bokstäver: "Pussruta". Mitt ansikte drabbas plötsligt av ett leende. Jag lyfter blicken och sträcker på ryggen.”

De har även ett tips om anonyma klubben!
Och du kan, självklart, bidra med egna idéer.
För dig som älskar hantverk finns också 265 saker du kan slöjda! De är nu uppe i 455 idéer! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar