tisdag 12 juli 2011

Var du än är, var där helt och fullt! - Wherever you are, be all there!


Det är genom att stanna upp, mentalt, medvetet, som vi vinner den tid vi önskar vi hade.
Tiden går fort när vi inte ger oss själva chansen att stanna upp, landa, och ta till oss det NU vi har. Vi är så ofta redan på väg. På väg till nästa... nästa plats, nästa stund, nästa måste …



När är en bra tid att börja leva vaken för varje stund? Sen? Sen när jag har mer tid? Jag har inte mer tid SEN. Jag kan skapa mer tid genom att stanna upp NU. Alltså finns ingen bättre tid än NU.  Det finns bara NU. Allt vi kan vara säkra på, allt vi har, är HÄR och NU …



Om HÄR och NU inte är vad jag vill att det ska vara? … många gånger är den inte det just för att jag tror att jag vet vad jag kommer att har SEN …


Idag är jag tacksam för den tidiga morgonen, det goda kaffet, min varma fleece och min hög av böcker!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar